فروشگاه جامع اطلاعات فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی

«مقدمه ای اجمالی در معماری منظر»


کتاب «مقدمه ای اجمالی در معماری منظر»

نویسنده: ایان اچ تامسون؛ استاد دانشگاه نیوکاسل انگلستان

مترجم: دکتر مهدی خاکزند؛ استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
مهندس کوروش آقا بزرگی
ناشر: انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران
تاریخ انتشار: بهار ۱۳۹۵
تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۱۹۳ صفحه
قیمت: ۱۰۰/۰۰۰ ریال

اثر حاضر تحت عنوان «مقدمه ای اجمالی در معماری منظر»، به بررسی برخی از تصورات اشتباه در حوزه معماری منظر و ریشه های آن می پردازد.
نویسنده در این اثر به مواردی از جمله تاثیر مدرنیسم، مقایسه میان طراحی منظر و برنامه ریزی منظر اشاره دارد. همچنین به نظر می رسد نویسنده سعی می کند به تشریح محیط زیست معاصر و اینکه آیا معماری منظر هنر است یا علم بپردازد، و در همین راستا به پروژه ها و نمونه های گوناگون پساصنعتی و ارتباط آن با بحث شهرسازی زیست محیطی و منظر شهری اشاره داشته است.
این اثر برای دانشجویان و کارشناسان حوزه معماری منظر، طراحی و برنامه‌ریزی شهری تهیه گردیده است، که در واقع سیری نظری و تاریخی در این حیطه محسوب می شود. از این نظر کتاب حاضر که در راستای تبیین مفهوم معماری منظر و ارتباطات خاص میان آن و سایر رشته ها و دیگر حوزه ها گام برداشته، اثری ارزشمند قلمداد می شود.

نویسنده این اثر آقای ایان اچ تامسون، استاد معماری منظر در دانشکده معماری، برنامه ریزی و منظر دانشگاه نیوکاسل انگلستان است، که پژوهش های بسیاری در زمینه های فلسفه و نظریه معماری منظر و سیر تاریخی طراحی منظر داشته است. ایشان سردبیر مجله وزین پژوهش های منظر می باشد. همچنین از جمله آثار و پژوهش های او در زمینه معماری منظر می توان به کتاب های «باغ خورشید شاه»، «بوم شناسی، جامعه و رضایتمندی در طراحی منظر» و «تفکر مجدد بر منظر» اشاره کرد.

از آنجایی که نویسنده در این اثر سعی در معرفی و شفاف سازی سیر تاریخی حرفه معماری منظر داشته است، آنرا می توان به عنوان اثری مفید برای تمامی معماران منظر قلمداد کرد. در همین راستا مترجمین این اثر، پس از مطالعه و بررسی دقیق آن، برآن شدند تا سهمی در ایجاد تصویر و درک مناسب تری از معماری منظر و مفاهیم و نگرش های موجود در آن داشته باشند. لازم به ذکر است، در بخش هایی از کتاب که نیاز به وجود تصویر احساس می شد (با کسب اجازه از نویسنده محترم)، و در راستای درک بهتر خواننده تصاویری به آن افزوده شد.

اثر حاضر در ده فصل تنظیم شده است:

• فصل نخست سعی در تبیین و تشریح ریشه های معماری منظر و محدوده آن و اینکه این حرفه در طول زمان چگونه توسعه یافته است، دارد.
• فصل دوم با عنوان «حوزه های معماری منظر»، دامنه فعالیت هایی که تحت عنوان کلی معماری منظر قرار می گیرند، را مورد توجه قرار می دهد و نگاهی به تلاش های مختلف در راستای تعریف پایه و اساس این رشته علمی می اندازد.
• هرچند تفکر مدرن در هنرهای زیبا و معماری سلسله مراتب بسیار متفاوتی داشت، اما هر دو تأثیر بسیاری بر رشته در حال پیدایش معماری منظر داشتند. در همین راستا تاثیرات هنر مدرن و نظریات معماری بر معماری منظر، در فصل سوم مورد بررسی واقع شده است.
• در فصل چهارم با عنوان «عملکرد و زیبایی» به تبیین عملکردی مواردی همچون کشاورزی، مسکن سازی، انرژی، سدها، جاده ها و جنگل ها پرداخته شده است.
• در فصل پنجم معماری منظر به عنوان یک رشته علمی محیطی مطرح می شود. اساسا محیط گرایی در اعتراض به آسیب های به وجود آمده از طریق صنعت و بهره برداری از آن متولد شد.
• اما تشریح جایگاه هنر در معماری منظر و اینکه این حرفه در حقیقت علم است یا هنر، مطلبی است که در فصل ششم بدان پرداخته شده است.
• فصل هفتم نیز تحت عنوان «خدمت به جامعه» در چند بخش شامل منظر، قدرت و دموکراسی، همدلی و مشارکت و روش های مختلف آن می باشد. نویسنده عنوان می کند که چگونه دموکراسی در معماری منظر با جنبش قرن نوزده برای پارک های عمومی، آغاز شد.
• به طور کلی فصل هشتم به بازسازی و احیاء زمین ها و چگونگی حفظ میراث گذشته اختصاص دارد.
• در فصل نهم تحت عنوان «برنامه ریزی منظر»، نویسنده سعی داشته مقایسه و تعریفی در رابطه با دو حوزه طراحی و برنامه ریزی منظر ارایه دهد.
• در فصل آخر (دهم) نیز با عنوان «منظر و شهرسازی»، به افزایش شهرنشینی دربین جوامع مختلف و تحت شعاع قرار گرفتن کیفیت زندگی در چنین مجتمع های زیستی، که پیامد شکل گیری پدیده ای به نام کلانشهر می باشد، اشاره می شود.

  انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2181
دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt این بسته شامل: 1- خلاصه کامل کتاب 84 صفحه به صورت pdf 2- هدیه ویژه: فصل اول و دوم و سوم به صورت پاورپاینت فصل اول: روانشناسی رشد کوذک 55 صفحهفصل دوم: مبانی ریستی و محیطی 66 صفحهفص سوم: رشد پیش از تولد،تولد،و نوزاد، ... ...

آموزش زبان انگلیسی ( لایتنر زبانک )

آموزش زبان انگلیسی ( لایتنر زبانک )

** برنامه برگزیده کافه بازار **     ... ...

کسب در آمد از اینترنت روزانه 2 میلیون

به زبان خیلی ساده،مشاغل اینترنتی، کارهایی هستند که به زمان و مکان خاصی وابسته نیستند و در بستر اینترنت و اغلب به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. در این دسته از مشاغل، بدون اینکه مجبور باشید از خانه خارج شوید، یا موظف باشید در تایم و محل معینی کار کنید، می‌توانید از طریق ...

تمپلیت رژ لب

تمپلیت رژ لب

سلام دوستان عزیز تمپلیتی برای شما آماده کرده ایم مربوط به  رژ لب این تمپلیت قابلیت تغییر را دارا می باشد شما می توانید با استفاده از فتوشاپ فایل این تمپلیت را باز کرده و اقدام به تغییر کنید با تشکر ..... ... ...

دریافت فایل : تمپلیت رژ لب
دانلود فایل فلش فارسی  NOKIA 700  RM-670 ورژن  113.010

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA 700 RM-670 ورژن 113.010

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA 700 RM-670 ورژن 113.010 ... ...

بسته 30 کتاب صوتی از پرفروش ترین کتاب های حوزه موفقیت و روانشناسی

بسته 30 کتاب صوتی از پرفروش ترین کتاب های حوزه موفقیت و روانشناسی

مجموعه ای بی نظیر از 30 کتاب صوتی در حوزه موفقیت ، قانون جذب و کسب و کار با تخفیف ویژه 70 درصدی    چرا کتاب صوتی بشنویم؟ هر زمان یا مکان می توانید به جای تمرکز کامل برای مطالعه کتاب های نوشتاری، به کتاب های صوتی گوش دهید و همزمان با انجام کارهایتان دانش و اطلاعات خود را ... ...

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA N78  RM-235 ورژن 11.043

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA N78 RM-235 ورژن 11.043

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA N78 RM-235 ورژن 11.043 ... ...

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c  Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12 ... ...

دانلود کتاب صوتی سبز : هنر متقاعد کردن دیگران و رسیدن به خواسته‌ها اثر جفری گیتومر

دانلود کتاب صوتی سبز : هنر متقاعد کردن دیگران و رسیدن به خواسته‌ها اثر جفری گیتومر

کتاب صوتی کتاب سبز: هنر متقاعد کردن دیگران و رسیدن به خواسته‌ها اثر جفری گیتومر، راه‌های بهتر ارتباط برقرار کردن با دیگران، فن بیان، اصول سخنرانی و هنر گویندگی را به شما یاد می‌دهد. هر فردی با شنیدن کتاب صوتی کتاب سبز (green book of getting your way)، قدرت نهفته در هنر ... ...

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

هرچه "من" فردی قوی تر باشد، ظرفیتش برای یکی شدن با دیگری کمتر است. آن"من" دیواری در این بین است، خودش را اظهار می کند. اظهار او چنین است: تو، تو هستی و من، من هستم. فاصله ای بین تو و من هست. آن وقت مهم نیستکه من چقدر تو را دوست داشته باشم، شاید تو را در آغوش هم بگیرم، با ... ...

حل المسائل کتاب ترمودینامیک استفان ترنز و لارا پائولی Stephen Turns

حل المسائل کتاب ترمودینامیک استفان ترنز و لارا پائولی Stephen Turns

حل المسائل کتاب ترمودینامیک مفاهیم و کاربردها استفان ترنز و لارا پائولی Stephen Turns     تعداد صفحات: 1655 زبان: لاتین فرمت: PDF ویرایش: دوم عنوان: Thermodynamics نویسندگان: استفان ترنز و لارا پائولی Stephen Turns, Laura Pauley   توضیحات: این محصول، منابع کامل ... ...

کتاب صوتی بازیگران عصر پهلوی

کتاب صوتی بازیگران عصر پهلوی

فرمت کتاب : فایل صوتی  نام کتاب صوتی بازیگران عصر پهلوی از #فروغی تا #فردوست ( در دو جلد )   تعداد فایل : 87 عدد فایل صوتی به مدت 42.35 ساعت راوی : محمد جواد ارژنگیان دسته‌بندی : #ایران ، #تاریخ_ایران_معاصر ، #پهلوی ، #سرگذشتنامه , #سیاستمداران_ایرانی   کتابی که ... ...

سورس برنامه ممبرگیر و بازدیدگیر تلگرام

سورس برنامه ممبرگیر و بازدیدگیر تلگرام   اگر واقعا دربرنامه نویسی دنبال درآمد هستید هم اکنون شانس به سراغتان آمده است. این روزها همه دررابطه با تلگرام غیر رسمی و عضوگیر تلگرام صحبت میکنن و ازش کسب درآمد بالایی دارند شما هم از این درآمد غافل نباشید. موارد داخل پکیج ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما